تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح ۶۴٫۷۷ دلار در هر بشکه یعنی بالاترین سطح روز گذشته افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت در چارت به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود چرخه پنج موجی کوچک قیمت از سطح ۶۱٫۰۹ تکمیل نشده است و موج کاهشی قیمت از سطح ۶۴٫۷۷ در قالب موج ۴ شکل گرفته است و بعد از آن معامله گران وارد خرید خواهند شد.

به احتمال زیاد این موج در نزدیکی سطح حمایت ۶۳٫۲۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۹٫۱۰) پایان می یابد و بعد از آن باید منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت در موج ۵ باشیم که در این موج می تواند قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۶۴٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۲۳٫۶ درصدی) بالا بکشاند.

در نمودار روزانه یک ستاره دنباله دار شکل گرفته است که نشان می دهد در اوایل هفته آینده ممکن است بعد از تکمیل شدن این چرخه پنج موجی شاهد موج اصلاحی عمیقی باشیم. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۲٫۹۴ با قدرت شکسته شود منجر به اصلاح قیمت نفت آمریکا به سوی سطوح ۶۲٫۲۲ و  ۶۱٫۹۴ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره بالاترین سطح روز گذشته یعنی سطح ۷۰٫۰۵ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت در چارت پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۶۴٫۷۵ هنوز تکمیل نشده است و موج کاهشی اخیر از سطح ۷۰٫۰۵ صرفا در موج iv شکل گرفته است که به احتمال زیاد این موج در حوالی سطح حمایت ۶۹٫۰۶ یا ۶۸٫۵۱ پایان می یابد و بعد از آن باید منتظر ورود مجدد خریداران و از سرگیری روند افزایشی قیمت در موج v باشیم که در این موج می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۷۰٫۳۰ بالا بکشاند.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار روزانه، قیمت نفت برنت دریای شمال در حال افزایش به سوی سطح ۷۱٫۳۷ می باشد که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است.

به باور ما خریداران نفت برنت دریای شمال در این موج در بیشترین قدرت حرکت افزایشی خود تارگت ۷۵٫۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته اند. لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی سطوح حمایت قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب در نزدیکی ۶۹٫۰۶ و ۶۸٫۵۱ دلار در هر بشکه قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن