تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۱۲۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند که مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مشخص است موج اصلاحی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ گسترش یافته است و یک الگوی دابل زیگزاگ را بوجود آورده است که این الگو خود از هفت موج ساخته شده است. به باور ما موج پنجم یعنی موج a می تواند قیمت مس را تا سطح ۷۰۰۴ پایین بکشاند که این سطح مماس با کف کانال نزولی در چارت زیر است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۷۱۹۴ موجب تقویت قیمت آن به سطح ۷۲۵۶ خواهد شد. بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۲۲۲۱ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۲۱۷۹ به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است که مشاهده می فرمائید.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۰۸ (بالاترین سطح دیروز) بیشتر شبیه به یک پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده می باشد و از آنجایی که قیمت آن دوباره بالای این خط روند رسیده است احتمال اینکه روند افزایشی که قبلا از سطح ۲۱۴۹ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه ۲۰۱۸) آغاز شده است از سرگرفته شده باشد زیاد است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۲۱۷۰ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۴۵ دلار در هر تن می شود که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن