تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی نرخ ۱۳۵۷ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این تجزیه و تحلیل فیبوناچی ریتریسمنت براساس روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۵۷ به ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد که نشان می دهد قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۳۴۱ افزایش یافته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۱۳۵۷ حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن و خط روند نزولی رسم شده نیز به حد تارگت افزایشی ۱۳۵۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی C) اشاره دارد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۱۳۵۷ قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز تنها در صورت کاهش و تثبیت کندل دو ساعته قیمت جهانی اونس طلا در پایین سطح حمایت ۱۳۳۵ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸) منجر به تشکیل حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی ۱۳۲۸ می شود.

از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین نرخهای خود از ماه دسامبر ۲۰۱۴ به این سو سبب شده است تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا برای خرید طلا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد.

بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست و طلا رابطه معکوس سنتی خود با دلار را دوباره از سر گرفته است.

قیمت جهانی اونس طلا هم اکنون در بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته قرار دارد و افزایش شکاف نرخ بهره بانکی بین بانک مرکزی اروپا و ایالات متحده نیز به تقویت یورو در مقابل دلار به بالاترین سطح ۳ ساله اخیر کمک کرده است و انتظار می رود در اوایل سال جاری سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) تغییر یابد و برخی حتی انتظار افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سال جاری را نیز دارند.

آردو هانسن رئیس بانک مرکزی استونی اعلام کرده است اگر اوضاع اقتصادی و تورم منطقه اتحادیه اروپا طبق انتظارات گسترش یابد، برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا بعد از ماه سپتامبر بدون هیچ مشکلی خاتمه می یابد و از نظر ایشان در حال حاضر تقویت یورو تهدیدی برای تورم اروپا محسوب نمی شود.

از سوی دیگر انتظارات بازار در خصوص اینکه روند رشد اقتصاد جهانی از روند رشد اقتصادی آمریکا پیشی خواهد گرفت و سایر بانکهای مرکزی جهان را خیلی زودتر از حد انتظارات قبلی ترغیب به خروج از سیاست های انبساطی خواهد کرد همین مساله به تضعیف ارزش دلار آمریکا منجر شده است و بدنبال آن تقویت قیمت جهانی اونس طلا را به همراه داشته است.

در واقع می توان گفت یورو در مقابل دلار آمریکا با شکستن سطح ۱٫۲۲ موجب تقویت سایر ارزهای اصلی جهان در مقابل دلار آمریکا گردیده است و به پشتوانه آن، قیمت جهانی اونس طلا نیز به بالای سطح ۱۳۴۱ تقویت شده است. در حال حاضر، قیمت جهانی اونس طلا در روندی افزایشی قرار داشته و احتمال ادامه آن به سوی سطح ۱۳۵۷ کماکان وجود دارد.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا به جز شاخص تولیدی امپایر استیت نیویورک آمریکا برای ماه ژانویه (پیش بینی بازار ۱۸ ، رقم قبلی ۱۸) اخبار خاصی چندانی دیده نمی شود و انتظار می رود تا زمانیکه قیمت آن بالای سطوح حمایت ۱۳۳۵ و ۱۳۳۳ قرار دارد، حرکت بازار در روندی افزایشی دنبال شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا