تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۶۴٫۹۶ دلار در هر بشکه افزایش یابد و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۳۶ رشد یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن، امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در کانال صعودی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۴٫۹۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۶٫۰۹ قرار دارد و بخشی از روند افزایشی قیمت نفت آمریکا از سطح ۶۱٫۰۹ در قالب یک کانال افزایشی شکل گرفته است که به تارگت های افزایشی ۶۵٫۳۶ و ۶۵٫۶۸ اشاره دارد. از نظر تحلیل بنیادی کاهش تولید های اوپک و روسیه و تقاضای قوی ناشی از رشد مناسب اقتصاد جهانی موجب شده است تا قیمت نفت به بالاترین نرخهای ۳ ساله خود افزایش یابد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی قیمت که در برخورد به سطح مقاومت ۶۴٫۹۶ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۶۴٫۳۱ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی باشیم. حتی در صورت شکست سطح ۶۴٫۳۱ حمایت بعدی بر روی ۶۳٫۹۴ قرار دارد.

باید توجه داشت تنها در صورت کاهش قیمت به پایین کف کانال، سقف موقت قیمت شکل خواهد گرفت در غیر این صورت چشم انداز حرکت نفت خام سبک آمریکا همچنان افزایشی پیش بینی می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح ۷۰٫۳۰ را تاچ کند و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۶۷٫۲۶ هنوز در حال گسترش است و این چرخه بخشی از موج ۳ محسوب می شود که در حال گسترش قیمت به سوی سطح ۷۰٫۷۷ می باشد و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده می باشد.

از نظر تحلیل بنیادی عامل اصلی تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال، کاهش تولیدهای اوپک و روسیه است. این کاهش‌ها که از ماه ژانویه سال گذشته آغاز شده قرار است تا پایان سال میلادی ۲۰۱۸ ادامه یابد. همزمانی توافق کاهش تولید با رشد قوی تقاضا نیز موجب شده است تا قیمت به بالاترین سطح خود در ۳ ساله اخیر دست یابد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر در نمودار روزانه اشاره به تارگت افزایشی ۷۱٫۳۷ دارد که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد. به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال از قدرت و پتانسیل خوبی در این موج برای رساندن قیمت به سوی سطح ۷۵٫۶۲ برخوردار است. نفت برنت به طور کلی در این سطح قیمت از حمایت کافی برخوردار است.

لازم به ذکر است در صورت تشکیل حرکت اصلاحی سطوح حمایت قیمت به ترتیب بر روی ۶۹٫۶۱ و ۶۹٫۰۶ دلار در هر بشکه قرار دارند که در چارت یک ساعته مشخص گردیده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن