تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و همچنان پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی نرخ ۱۳۵۷ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این تجزیه و تحلیل فیبوناچی ریتریسمنت براساس روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۵۷ به ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد که نشان می دهد قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۳۴۱ افزایش یافته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۱۳۵۷ حرکت خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا در موج افزایشی ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۳۰۷ قرار گرفته است و این چرخه در یک کانال افزایشی در نوسان است که نشان می دهد سقف و پیک موج ۵ در حدود سطح ۱۳۵۷ خواهد بود.

تحلیل و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن و خط روند نزولی رسم شده نیز به حد تارگت افزایشی ۱۳۵۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی C) اشاره دارد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۱۳۵۷ قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز تنها در صورت کاهش و تثبیت کندل دو ساعته قیمت جهانی اونس طلا در پایین سطح حمایت ۱۳۲۸ منجر به تشکیل حرکت اصلاحی و خنثی شدن روند افزایشی می شود.

در حال حاضر دلیلی برای تغییر نوسانات اخیر قیمت جهانی اونس طلا نسبت به آنچه که دیروز گفته شد وجود ندارد که به آن اشاره کنیم و از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین نرخهای خود از ماه دسامبر ۲۰۱۴ به این سو سبب شده است تا طلا همچنان برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا برای خرید طلا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد.

همانطور که می دانیم بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست و طلا رابطه معکوس سنتی خود با دلار را دوباره از سر گرفته است. افت ارزش دلار مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود. سیاست های جدید پولی بانک های مرکزی ژاپن و اروپا تاثیر زیادی بر ریزش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین نرخهای ۳ ساله گذشته داشته است.

قیمت جهانی اونس طلا هم اکنون در بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته قرار دارد و می یابد و انتظارات بازار در خصوص اینکه روند رشد اقتصاد جهانی از روند رشد اقتصادی آمریکا پیشی خواهد گرفت و سایر بانکهای مرکزی جهان را خیلی زودتر از حد انتظارات قبلی ترغیب به خروج از سیاست های انبساطی خواهد کرد همین مساله به تضعیف ارزش دلار آمریکا منجر شده است و بدنبال آن تقویت قیمت جهانی اونس طلا را به همراه داشته است. در حال حاضر، قیمت جهانی اونس طلا در روندی افزایشی قرار داشته و تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۳۲۸ تثبیت شده است احتمال ادامه حرکت صعودی آن به سوی سطح ۱۳۵۷ کماکان وجود دارد.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا تنها کتاب بژ بانک فدرال رزرو آمریکا منتشر می شود و یکی از گزارشهای اقتصادی که هر ماه در ایالات متحده آمریکا منتشر می شود، کتاب بژ بانک فدرال (Beige Book) نام دارد که در آن به مساله میزان تورم و نشانه های آن پرداخته می شود. در این گزارش، نظر بانکهای فدرال منطقه ای در خصوص وضعیت اقتصادی آن ناحیه اعلام شده و دو هفته قبل از برگزاری نشست کمیته بازار آزاد FOMC ، که تعیین کننده نرخ بهره بانکی است، منتشر می شود. علاوه بر سایر آمار و گزارشهای اقتصادی، یکی از گزارشهایی که بانک فدرال و کمیته FOMC برای تعیین نرخ بهره و سنجش میزان تورم در نظر می گیرند کتاب بژ بانک فدرال است که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا