تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن پیش از شروع روند صعودی مقداری جهت تجمیع انرژی به نزدیکی سطوح حمایت ۶۳٫۲۶ و ۶۲٫۹۴ دلار در هر بشکه اصلاح و کاهش داشته باشد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود موج اصلاح کنونی قیمت نفت آمریکا در قالب موج iv یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و به باور ما این موج به احتمال زیاد با موج قبلی ii که در سطح ۵۶٫۰۹ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) پایان یافت از نظر اندازه یا زمانی تطابق و همخوانی دارد.

 کف کانال افزایشی به تارگت حدود ۶۳٫۲۶ و ۶۲٫۹۴ اشاره دارد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶٫۰۹ می باشد. واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نیز نشاندهنده ریزش قیمت نفت آمریکا می باشد.

گفتنی است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۴٫۳۱ خواهد بود. در نمودار زیر پیش از شروع روند صعودی در موج v ادامه حرکت اصلاحی و نزولی احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن به ترتیب به سطوح حمایت ۶۳٫۲۶ و ۶۲٫۹۴ مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن پیش از شروع حرکت صعودی خود جهت تجمع انرژی مقداری به سطوح حمایت ۶۸٫۵۱ و ۶۷٫۸۲ اصلاح و کاهش داشته باشد که این موضوع را بررسی خط روند افزایشی ، اندیکاتور مک دی یک ساعته و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این خط روند افزایشی از سطح ۶۲٫۰۱ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) به این سو رسم شده است و در کوتاه مدت شکسته شدن آن به معنای وارونه شدن روند افزایشی از سطح ۶۲٫۰۱ است و این وارونگی با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی بیشتر متقاعد کننده به نظر می رسد.

در چارت بعدی به وضوح مشخص است که روند افزایشی قیمت در موج قوی ۳ شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت قیمت را بر روی ۶۸٫۵۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۸۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۶۹٫۶۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) خریداران را با تارگت ۷۰٫۳۰ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی) وارد بازار خواهد کرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن