تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین محدوده خنثی و رنج ۷۰۳۵ و ۷۱۲۲ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال چرخه سه موجی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) موقتا در حدود سطح حمایت ۷۰۳۵ به اتمام رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج سوم یعنی موج c تشکیل شده است و به باور ما این چرخه بیشتر معکوس و وارونه خواهد شد.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۷۱۲۲ وجود دارد که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود و اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۱۹۴ خواهد شد.

لازم به ذکر است این تجزیه و تحلیل تکنیکال به ما نشان می دهد که دیر یا زود قیمت مس در موج c تا حدود ۷۰۰۴ یا ۶۹۱۰ کاهش خواهد یافت و این موج اصلاحی که از سطح ۷۳۱۲ شروع شده است در جهت خلاف روند افزایشی آغاز شده از سطح ۶۵۰۷ می باشد که مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۲۱۴۵ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در بیشترین قدرت نزولی خود می تواند قیمت آن را تا حدود سطح ۲۱۰۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در چارت بعدی بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ نشان می دهد که سطح حمایت بر روی ۲۱۷۹ وجود دارد که مانع از ریزش قیمت و تشکیل حرکت اصلاحی کوتاهی شده است.

به باور ما این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۲۱۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) پایان می یابد و بعد از آن احتمال از سرگیری روند نزولی در موج c وجود دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۹۶ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۲۲۱ دلار در هر تن خواهد شد که این سناریو برای امروز کمی بعید است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن