تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه پایین ترین سطح دیروز یعنی سطح ۶۳٫۳۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال مورد بررسی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این موج اصلاحی در قالب موج نزولی iv شکل گرفته است که در واقع چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به این سو می باشد. به باور ما این موج اصلاحی iv می تواند به اندازه ی موج اصلاحی قبلی ii که در سطح ۵۶٫۰۹ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) به پایان رسید بزرگ باشد.

بررسی کانال افزایشی نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در تلاش برای رساندن قیمت در موج ۴ به سوی سطوح ۶۳٫۲۶ و ۶۲٫۹۴ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶٫۰۹ قرار گرفته اند. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۳۱ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت آن به سطوح ۶۴٫۷۱ و ۶۴٫۹۶ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ به میزان ۵٫۱۲۱- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۱۱٫۱۹۰- میلیون بشکه به میزان ۳٫۶۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۴٫۹۴۸- میلیون بشکه به میزان ۳٫۵۳۶- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین سطوح ۶۹٫۰۶ و ۶۹٫۶۱ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن در معاملات امروز به وضوح مشخص گردد.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارد و از نظر تحلیل تکنیکال این موج به پیک و سقف قیمت خود رسیده است. در چارت پایین مشخص است که خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۲٫۰۱ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) شکسته شده است که نشاندهنده معکوس شدن روند افزایشی قیمت از سطح ۶۲٫۰۱ می باشد.

به باور ما این موج اصلاحی ۴ می تواند به اندازه ی موج اصلاحی قبلی ۲ که در سطح ۶۲٫۰۱ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) به پایان رسید بزرگ باشد. با این حال با توجه به آنکه موج اصلاحی قبلی ۲ شارپی بوده ، موج ۴ ممکن است مدتی قیمت نفت برنت دریای شمال را  در حالت خنثی و رنج نگه دارد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

برای معاملات امروز سقوط قیمت به زیر سطح ۶۹٫۰۶ می تواند منجر به سقوط تا نرخ ۶۸٫۵۱ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی و نفوذ قیمت به بالای ۶۹٫۶۱ می تواند باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۷۰٫۳۰ شود. تمایلات بازار بیشتر حرکت کاهشی به پایین سطح حمایت ۶۹٫۰۶ دلار در هر بشکه را نشان می دهد که این موضوع را واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن