تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۳۵ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود اولین سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) محسوب می شود. این سطح حمایت که مانع مهمی در برابر ریزش قیمت مس است موقتا جلوی کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ – پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷ به ۷۳۱۲) را گرفته است.

اما باید توجه داشت موج اصلاحی نزولی کنونی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ در جهت خلاف روند صعودی از سطح ۶۵۰۷ می باشد و از نظر تئوری ممکن است قیمت را تا حدود ۶۹۱۰ و ۶۸۱۵ پایین بکشاند. در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱۲۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) موجب تقویت قیمت مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۱۹۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۱۷۹ را تاچ کند و این موضوع را ادامه ی حرکت نزولی قیمت از سطح ۲۲۵۰ (بالاترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸) به وضوح در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت مربوط به قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود حرکت کاهشی قیمت در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و این موج هنوز موفق به کاهش به سطح ۲۱۶۲ نشده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

به باور ما موج اصلاحی قیمت از سطح ۲۱۷۰ (پایین ترین سطح ۱۶ ژانویه ۲۰۱۷) صرفا یک موج پول بک و برگشتی به سوی خط روند افزایشی رسم شده است که این موج محدود به سطح مقاومت ۲۲۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۲۲۲۱ می بایست در سناریوی ادامه ی حرکت اصلاحی و نزولی تجدید نظر کرد زیرا این به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی و از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۲۴۸ دلار در هر تن خواهد بود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن