تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  (DXY) در هفته جاری

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا ، شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ،کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند ، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سطح ۸۲٫۴۰  اصلاح نماید زیرا این طور به نظر می رسد که حرکت اصلاحی شدید که قبلا از سطح ۸۴٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) شروع شده بود تکمیل شده است.

در واقع این حرکت اصلاحی در جهت خلاف روند افزایشی که از سطح ۷۸٫۶۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ سپتامبر ) به ۸۴٫۷۵ آغاز گردیده بود شکل گرفته بود و با توجه به اینکه در نزدیکی سطح ۸۱٫۵۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) با حمایت جدی روبرو است برای هفته جاری پیش بینی می کنیم که قیمت ایندکس دلار آمریکا به سطح ۸۲٫۴۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگشت داشته باشد.

همانطور که در نمودار اول مشخص است حمایت اولیه بر روی نرخ ۸۱٫۶۷۷ ( خط فیب ۵۰ درصدی ) تشکیل شده است که با حمایت دیگری در سطح ۸۱٫۶۷۶ ( بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c) این منطقه را بسیار قوی و مستحکم ساخته است. از این رو انتظار میرود این دو منطقه بتوانند مانع از ریزش شدید ایندکس دلار آمریکا در این هفته گردند و شاهد یک حرکت برگشتی به سوی نرخهای بالای ۸۲٫۵۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) باشیم.

در نمودار دوم نیز از دیدگاه امواج الیوت مشاهده می کنید که موج c در تایم فریم ۱ ساعته به پنج موج کوچکتر تقسیم شده است و این تقسیم بندی خود نشاندهنده تکمیل موج c می باشد و ایندکس تلاش می کند که در هفته جاری به ضلع بالایی تونل نزولی دست یابد که در نمودار دوم مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا