تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۳٫۲۶ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۲٫۷۷ کاهش یابد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی کنونی قیمت در قالب موج iv شکل گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) محسوب می شود و این موج می تواند به اندازه ی موج اصلاحی قبلی ii که در سطح ۵۶٫۰۹ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) به پایان رسید بزرگ باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال سه موج کوچک این موج iv را شکل داده اند و موج سوم یعنی موج c قادر است که قیمت آن را تا سطح ۶۲٫۷۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و حداقل در کوتاه مدت فروشندگان را وارد بازار کند.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر از این موج iii سطح حمایت قیمت نفت آمریکا را بر روی ۶۳٫۲۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که دیر یا زود پیش بینی می شود این سطح را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۶۲٫۹۴ و ۶۲٫۷۷ کاهش یابد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۶۳٫۶۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آن به سطوح ۶۳٫۹۴ و ۶۴٫۳۱ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۸٫۵۱ کاهش یابد و این حرکت را ادامه ی حرکت اصلاحی و نزولی از سطح ۷۰٫۳۷ (بالاترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود موج اصلاحی در قالب ۴ شکل گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۱٫۱۳ (پایین ترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد و این موج می تواند به اندازه ی موج اصلاحی قبلی ۲ که در سطح ۶۲٫۰۱ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷) به پایان رسید بزرگ باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال موج ۲ شارپی بوده اما موج ۴ قیمت را در حالت خنثی و رنجی قرار داده است که احتمالا این موج از نظر زمانی با موج ۲ تطابق داشته باشد. باید توجه داشت قیمت نفت برنت دریای شمال دو مرتبه تلاش کرده تا از سطح مقاومت ۶۹٫۶۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج ۳) عبور کند اما ناموفق بوده است و این عدم توانایی به معنای استمرار موج اصلاحی و نزولی می باشد که از سطح ۷۰٫۳۷ (بالاترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸) آغاز گردیده است.

با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) باید منتظر ادامه ی این حرکت اصلاحی و نزولی به سطوح ۶۸٫۵۱ و ۶۷٫۸۲ بود. لازم به ذکر است در حرکت صعوی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۶۹٫۶۱ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش به سطح ۷۰٫۳۰ دلار در هر بشکه می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند اصلاحی و نزولی احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن