تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۷۰۳۵ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت ۷۰۰۴ می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال اولین سطح حمایت قیمت مس در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارد که دیده می شود.

به باور ما موج اصلاحی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ هنوز تکمیل نشده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۷۰۰۴ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ تشکیل شده است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱۲۲ موجب ورود خریداران به بازار و تقویت قیمت آن به سوی سطح ۷۱۹۴ خواهد شد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۲۴۸ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۲۷۰ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت در چارت پایین نشان داده است. این نظریه رفتار روند را در قالب چند الگوی مجزای قابل شناسایی و تکرار شونده بررسی می‌کند. از نظر الیوت موج‌ها دو دسته هستند.

موج‌های جنبشی (هم جهت روند) و موج‌های اصلاحی (خلاف جهت روند). موج‌های جنبشی ساختار پنج تایی و موج‌های اصلاحی ساختار سه تایی دارند. به این معنی که حرکت بازار همیشه از پنج موج به هم پیوسته هم جهت روند که آنها را از عدد ۱ تا ۵ شماره‌گذاری می‌کنیم و سه موج به هم پیوسته خلاف جهت روند که از a تا c نام‌گذاری می‌شوند، تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود اولین سطح مقاومت بر روی ۲۲۴۸ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

موج افزایشی قیمت از سطح ۲۱۷۰ (پایین ترین سطح ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸) در قالب موج c شکل گرفته است که به احتمال زیاد در این موج خود را تا سطح ۲۲۷۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۲۲۱ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت بعدی ۲۱۷۹ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن