تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۳۵ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود اولین سطح حمایت مس بر روی ۷۰۳۵ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که این موج سومین موج از الگوی احتمالی زیگزاگ دو قلو از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال این الگو از هفت موج شکل گرفته است که موج چهارم در حال کاهش قیمت مس به سوی سطح ۷۰۰۴ می باشد که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ می باشد.

باید توجه داشت امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۰۰۴ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت مس به سوی سطح ۶۹۱۰ خواهد شد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۷۱۲۲ دیده می شود که تنها در صورت شکست آن موجب تقویت به سطح ۷۱۹۴ می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۲۱۷۹ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۲۲۲۱ در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار مربوطه دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بعد از ناتوانی قیمت آلومینیم آلیاژی در عبور از سطح مقاومت ۲۲۷۰ موج افزایشی قیمت از سطح ۲۱۴۹ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه ۲۰۱۸) بیشتر شبیه به حرکت دوم از موج اصلاحی می باشد که از سطح ۲۲۹۰ شروع شده است.

به باور ما حرکت سوم از این موج اصلاحی در قالب موج نزولی c آغاز گردیده است که در این موج می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا حدود سطح ۲۱۸۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند و لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۴۸ دلار در هر تن خواهد بود که مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن