تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین منطقه ۱۱۱۱۳ و ۱۲۲۸۳ دلار در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین بیت کوین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۷۲۳۵ (بالاترین سطح ۶ ژانویه ۲۰۱۸) به ۹۲۲۲ (پایین ترین سطح ۱۷ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین بیت کوین دیده می شود قیمت آن از ۱۸ ژانویه به ۱۹ ژانویه در یک روندی خنثی و رنج در نوسان بوده است. از منظر تحلیل تکنیکال تراکم این ناحیه در این دو روز یک نوع حمایت برای قیمت محسوب می شود که به همراه آن سطح حمایت ۱۱۱۱۳ مانع از کاهش قیمت بیت کوین شده است.

برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۱۱۳ منجر به صدور سیگنال فروش به سطح حمایت بعدی ۱۰۳۹۲ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت بیت کوین به بالای سطح ۱۲۲۸۳ موجب افزایش و صدور سیگنال خرید به سوی سطح ۱۳۲۲۸ دلار خواهد شد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این سطوح هدایت کند.

در سایر تحولات برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده پیش بینی می شود قیمت آن در هفته جاری سطح حمایت ۹۰٫۲۵۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۸۹٫۵۸۲ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی از سطح ۱۰۲٫۲۶ (بالاترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. این روند نزولی بعد از آنکه قیمت به پایین سطح ۹۱٫۰۱۱ (پاینی ترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) نزول کرد بیشتر تایید شده است.

الگوی سر و شانه که بین ۶ اکتبر ۲۰۱۷ و ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷ ساخته شده است به تارگت نزولی ۸۹٫۵۸۲ اشاره دارد و لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت شاخص دلار آمریکا به بالای سطح مقاومت ۹۱٫۳۳۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی) و تثبیت کندل روزانه بالای آن موجب وارونه شدن این روند نزولی می شود.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود.

بطوری که هر موقع این شاخص همانند پیش بینی این هفته روند کاهشی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تقویت شده و خریداری می شوند و هر موقع این شاخص روند افزایشی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف می شوند و فروخته می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا