تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین سطوح ۱۳۲۸ و ۱۳۴۱ در نوسان باشد و بعد از آن باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت و سیگنال بازار مشخص شود و سیگنال خرید و یا فروش صادر کند.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۳۴۱ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت به سوی سطح ۱۳۵۷ می شود و از سوی دیگر در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۳۲۸ با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت به سوی سطح ۱۳۱۱ می شود. تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار روزانه تمایل بازار به افزایش قیمت را بیشتر نشان می دهد.

براساس این تجزیه و تحلیل، قیمت اونس طلا در حوالی سطح ۱۳۲۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C) مورد حمایت قرار گرفته و این موج افزایشی به سوی سطح ۱۳۵۳ از سرگرفته شده است که انتظار داریم از حوالی این سطح مقاومت شاهد حرکات اصلاحی باشیم.

در نتیجه انتظار می رود امروز قیمت جهانی اونس طلا برای مدتی مابین نرخهای ۱۳۲۸ و ۱۳۴۱ در نوسان باشد و بعد از آن شروع حرکات بازار بتواند قیمت را به بالا یا پایین یکی از سطوح فوق هدایت کند و سیگنال خرید یا فروش صادر کند.

دیروز سنای آمریکا رای به تصویب یک طرح بودجه موقت برای بازگشایی دولت این کشور داد تا بتواند پس از سه روز تعطیلی از صبح امروز بار دیگر فعالیت های خود را آغاز کند. نمایندگان دو حزب جمهوری ‌خواه و دموکرات در مجلس سنای آمریکا اختلافات حزبی خود برای رأی به طرح بازگشایی دولت فدرال را حل کردند.

سناتور‌های آمریکایی با ۸۱ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به طرح بودجه دولت رای مثبت دادند تا دولت از تعطیلی خارج شود. این طرح هزینه های دولت آمریکا را تا ۸ فوریه ۲۰۱۸ تامین خواهد کرد. چاک شامر، رهبر دموکرات‌های مجلس سنا اعلام کرد با میچ مک‌ کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌ خواه در این مجلس برای رأی ‌گیری بر سر طرحی که خواستار تأمین بودجه موقت دولت فدرال تا ۸ فوریه است به توافق رسیده است. نمایندگان جمهوری‌خواه همچنین توافق کردند رأی ‌گیری درباره طرح مهاجرتی و امنیت مرزی تا قبل از ماه آینده انجام شود.

دولت دونالد ترامپ از نیمه شب جمعه و در پی اختلاف‌ نظرهای شدید میان دولت ترامپ و نمایندگان جمهوری‌خواه سنا با سناتورهای دموکرات بر سر برنامه های مهاجرتی و امنیت مرزی تعطیل شده بود. با توجه به نوسانات اخیر قیمت جهانی اونس طلا در محدوده خنثی ۱۳۲۸ و ۱۳۴۱ می‌توان چنین استنباط کرد که انتظارات در رابطه با بازگشایی دولت آمریکا از مدتها پیش شکل گرفته بود و این اتفاق هم اکنون بیش از حد در قیمت‌گذاری لحاظ شده است.

یا به عبارت دیگر طلا از مدتها قبل این فاکتور را در قیمت‌گذاری خود لحاظ کرده و به استقبال آن رفته است و دیگر خبر جدیدی برای بازار محسوب نمی شود. بدین معنی که فاکتورهای مشخصی در قیمت‌گذاری منظور شده‌اند و انتشار اخبار جدیدی در رابطه با آن فاکتورها تغییر خاصی در قیمت‌ها ایجاد نمی‌کند.

کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به کمترین نرخهای ۳ ساله گذشته نیز عامل اصلی افزایش قیمت طلا است. عامل مهم دیگری که می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد، اصلاح احتمالی شاخص های سهام آمریکا پس از ثبت رکورد تاریخی است. هرگونه کاهش یا اصلاح شدید ارزش سهام در بازار آمریکا می تواند موجب رشد فزاینده تقاضا برای اونس طلا به بالای سطوح مقاومت ۱۳۴۱ و ۱۳۴۴ شود. از سوی دیگر افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

چین و کره جنوبی قصد دارند قوانین سختگیرانه ای را برای متوقف کردن مبادلات بیت کوین اعمال کنند و این مساله موجب کاهش شدید قیمت این ارز دیجیتال و هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا شده است. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به جز شاخص تولیدی ریچموند بانک فدرال (پیش بینی بازار ۱۹ ، رقم قبلی ۲۰) خبر خاصی منتشر نمی شود و قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم  روزانه قیمت جهانی اونس طلا