تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۳۵ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی الگوی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود اولین سطح حمایت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال این چرخه هنوز تکمیل نشده است که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ نشان داده است.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت مس به پایین سطح ۷۱۲۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) رسیده است و همانطور که مشخص شده است بعد از شکست آن توانسته یک هفته در پایین این سطح خود را تثبیت کند.

به باور ما این درجا زدن قیمت در پایین این سطح می تواند این الگو را به یک الگوی ادامه دهنده تبدیل کند که منجر به یک کاهش دیگر قیمت مس خواهد شد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۷۱۲۲ دیده می شود که تنها به شرط شکسته شدن آن موجب افزایش آن به سطح ۷۱۹۴ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۲۲۱ را تاچ کند که این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۲۴۸ در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به رغم افزایش اخیر قیمت از سطح ۲۱۴۹ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه ۲۰۱۷) اما موج اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۹۰ هنوز تکمیل نشده است. در چارت بعدی این حرکت افزایشی در موج b صورت گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ می باشد.

قیمت آلومینیم آلیاژی هم اکنون در موج نزولی c در حال حرکت است که برای امروز می تواند سطح حمایت ۲۲۲۱ را تاچ کند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۲۲۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) تنها موجب افزایش اندک و جزئی قیمت به سطوح مقاومت بعدی ۲۲۷۰ و ۲۲۹۰ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن