تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) دوباره سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۵٫۳۶ و ۶۵٫۶۸ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این موضوع را بررسی الگوی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نشان داده است.

طی روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا روندی مثبت داشته است و این معاملات در ادامه افزایش اخیر قیمت بوده است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی v یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال این موج می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۶۵٫۶۸ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۵۰ درصدی از روند افزایشی ۵۶٫۰۹ قرار دارد.

این تارگت براساس این فرض که این موج تقریبا برابر با موج اول که در سطح ۵۸٫۵۶ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) به پیک خود رسید در نظر گرفته شده است. کانال افزایشی در چارت پایین نیز به هدف قیمت در حدود ۶۷ اشاره دارد. در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تارگت قیمت را بر روی سطح ۶۵٫۳۸ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی از سطح ۴۹٫۱۰ نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۳٫۹۴ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) دوباره سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۷۰٫۳۰ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۰٫۷۷ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۶۲٫۰۲ قرار دارند. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال در موج ۵ قرار دارد که می تواند به اندازه ی طول موج ۱ بزرگ باشد که این موج قبلا در سطح ۶۵٫۸۳ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) به پیک و سقف خود رسید و از نظر تحلیل تکنیکال این موج به احتمال دیر یا زود قیمت را تا حدود سطح ۷۳٫۲۱ بالا بکشاند.

چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت افزایشی قیمت را بر روی سطح ۷۱٫۳۷ نشان می دهد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد. لازم به ذکر است سطح حمایت بر روی ۶۹٫۶۱ وجود دارد که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن اندکی منجر به برگشت و اصلاحی به سطح حمایت بعدی ۶۹٫۰۶ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

از نظر تحلیل بنیادی نیز بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ به میزان ۴٫۷۵۵+ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۵٫۱۲۱- میلیون بشکه به میزان ۱٫۶۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود که موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۶٫۸۶۱- میلیون بشکه به میزان ۱٫۰۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اخیرا انتشار اخباری از احتمال تمدید توافق کاهش سطح تولیدات نفت خام و اظهارات اخیر وزیر نفت عربستان مبنی بر ادامه همکاری اعضای اوپک و تولیدکنندگان بزرگ دنیا بر سر تمدید کاهش سطح تولیدات نفت به بعد از سال میلادی جاری و همچنین گزارش صندوق بین المللی پول (IMF) از رشد مثبت اقتصاد جهانی به تقاضای نفت و تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال کمک کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن