تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سطح ۷۰۰۴ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۶۹۱۰ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۹۱۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از نظر تحلیل تکنیکال برخورد قیمت مس به سطح حمایت ۶۹۱۰ باعث تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۷۰۰۴ شده است.

به باور ما این موج اصلاحی در قالب موج b یعنی ششمین موج الگوی زیگزاگ دو قلو شکل گرفته است و این موج می تواند قیمت مس را به اندازه ی طولی و زمانی موج قبلی x که در سطح ۷۱۴۶ (بالاترین سطح ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸) پایان یافت، درگیر خود کند و در روزهای آتی قیمت مس را مدتی بین منطقه ۶۹۱۰ و ۷۰۰۴ قرار دهد و در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۶۹۱۰ منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸۱۵ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی و ضعیف خود در نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۳۶ پایان دهد و دوباره به سطح حمایت ۲۲۱۶ ریزش کند که این حرکت را بررسی الگوی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (پایین ترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارد و در این موج حداقل می تواند تا سطح ۲۱۸۳ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

سطح حمایت ۲۲۱۶ فعلا موقتا مانع از کاهش بیشتر قیمت آن شده است و این در حالی است که طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) سطح مقاومت قیمت را بر روی ۲۲۴۸ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۲۹۰ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن