تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۷٫۰۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نشان داده است و برای امروز تا زمانیکه قیمت بالای نرخ ۶۵٫۶۸ قرار دارد، حرکت اصلی کماکان صعودی است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج v یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) قرار دارد و کانال افزایشی نیز تارگت ۶۷ را نشانه گرفته است. در چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر به تارگت ۶۸٫۱۶ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی آغاز شده از سطح ۴۹٫۱۰ تشکیل شده است.

با توجه به اینکه موج iii زیاد امتداد در جهت افزایش قیمت داشته است بعید است که موج کنونی v گسترش زیادی داشته باشد و بررسی خط روند افزایشی رسم شده سقف قیمت را در حدود ۶۸٫۱۶ نشان می دهد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۵٫۶۸ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۷۱٫۴۱ و ۷۲٫۱۰ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است و تمایلات بازار همچنان افزایشی پیش بینی می شود و نشانه های ادامه حرکت صعودی در چارت مشخص گردیده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۶۲٫۰۱ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال در موج ۵ در حرکت است که تقریبا به اندازه ای طول موج ۱ که در سطح ۶۵٫۸۳ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) به سقف رسید می تواند پتانسیل رشد داشته باشد و در این موج دیر یا زود قیمت را تا سطح ۷۳٫۲۱ بالا بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی می باشد.

در چارت روزانه و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر به تارگت افزایشی ۷۵٫۶۲ اشاره دارد که برای امروز به محض شکست سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C) افزایش قیمت به تارگت ۷۵٫۶۲ بیشتر تایید خواهد شد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۷۰٫۳۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن