تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

* ناله کن ای دل به عزای علی ، گریه کن ای دیده برای علی، شهادت مولای مظلوم عدالت، تسلیت و تعزیت باد *

از روز گذشته تا کنون تغییر خاصی در حرکت اونس طلا هنوز اتفاق نیافتده است و همانطور که دیروز گفتیم بازارها همچنان در روند خنثی/توقف قرار دارند و در انتظار انتشار رویدادهای مهم خبری هستند که فردا (چهارشنبه) منتشر خواهد شد و قیمت اونس طلا همچنان در روندی خنثی بین سطوح ۱۳۴۷ و ۱۳۰۸ در نوسان است تا اینکه یکی از این سطوح شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

از فردا رویدادهای خبری زیادی در بازار منتشر خواهد شد که می تواند جهت حرکت قیمت را مشخص تر کند و تا قبل از این اخبار ( مخصوصا انتشار بیانیه جلسه بانک مرکزی آمریکا ) همچنان انتظار می رود این حرکت در روندی خنثی ادامه یابد.

در حال حاضر، مهمترین تمرکز بازار جهانی اونس طلا به موضوع توقف یا ادامه اجرای محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و نتایجی است که از نشست فردا شب منتشر خواهد شد.

از نظر تحلیل و بررسی تکنیکال و امواج الیوت ، بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۳۴۷ این احتمال را تقویت خواهد کرد که بر اساس افزایش اخیر از سطح ۱۲۰۷٫۵۰ ( کمترین نرخ روز ۵ جولای ) به سطح ۱۲۹۸٫۳۶ ( بالاترین سطح روز ۱۱ جولای) حرکت افزایشی در موج پنجم یعنی موج v از موج c یا موج ۳ تا سطح ۱۳۶۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی ) ادامه یابد که در نمودار زیر مشخص است.

در حرکت نزولی نیز معامله گران در نرخهای پایین ۱۳۰۸ وارد پوزیشن های فروش خواهند شد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۳۰۸ قیمت تا سطح ۱۲۹۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) سقوط خواهد کرد

بنابراین همچنان ترجیح می دهیم منتظر بمانیم تا یکی از سطوح ۱۳۴۷ و ۱۳۰۸ شکسته شود و بعد از آن وارد بازار شویم. لازم به ذکر است شکسته شدن سطح ۱۳۳۸ ( بالاترین سطح روز گذشته) زمینه را برای حرکت افزایشی فراهم می سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا