تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۵٫۰۸ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۴٫۱۰ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند قیمت نفت خام سبک آمریکا به پنج موج i ،ii  ، iii ، iv و v تقسیم شده است و در چارت پایین کاملا مشخص است که از نظر طولی موج سوم یعنی موج iii بسیار طولانی و بلندتر از موج اول یعنی موج i و همچنین موج پنجم یعنی موج v بوده است.

چنین رابطه ای بیانگر آن است که موج v توان زیادی برای گسترش به بالای سطح ۶۶٫۶۶ ندارد و برای روزهای آتی احتمال اینکه قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی کف موج iv یعنی سطح ۶۲٫۸۵ ریزش داشته باشد، زیاد است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۵٫۹۰ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۹٫۶۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۹٫۰۶ کاهش یابد که این موضوع بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۵۰ درصدی از روند افزایشی ۶۲٫۰۱ قرار دارند و این روند افزایشی قیمت نفت دریای شمال در قالب پنج موج شکل گرفته است که حرکت کاهشی عمیق روز گذشته قیمت از سطح ۷۱٫۲۸ بیانگر تکمیل شدن این چرخه می باشد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال موفق به شکست سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ نشده است و شانس اینکه قیمت آن به سوی سطح حمایت ۶۸٫۲۴ اصلاح کند زیاد است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۷۰٫۷۷ موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح مقاومت بعدی ۷۱٫۳۷ و ۷۱٫۴۱ دلار در هر بشکه خواهد بود که این سطوح در چارت تایم فریم یک ساعته و روزانه مشخص گردیده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن