تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۷۰۰۴ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۷۱۲۲ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۷۰۰۴ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس دو بار در شکست سطح مقاومت ۷۱۹۴ ناموفق بوده است و این عدم توانایی قیمت در عبور از این سطح مقاومت نه تنها موجب تشکیل یک سقف دو قلوی کوچک شده است بلکه منجر به استمرار حرکت نزولی از سطح ۷۳۱۲ گردیده است.

به بیان دیگر کاهش فعلی قیمت مس تنها یک حرکت اصلاحی در جهت خلاف روند افزایشی قیمت از سطح ۶۸۸۵ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۸) نیست و به احتمال زیاد قیمت مس به پایین سطح ۶۸۸۵ کاهش خواهد یافت و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱۹۴ باعث صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت مس به سوی سطوح ۷۲۵۶ و ۷۳۱۲ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۲۲۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۷۹ ریزش داشته باشد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را تشکیل الگوی سقف دو قلو و قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۲۲۴۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمائید این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی دو بار در شکست سطح مقاومت ۲۲۷۰ ناموفق بوده است که این عدم توانایی در شکست این سطح مقاومت موجب تشکیل یک سقف دو قلوی شده است که نشانگر یک روند نزولی است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۴۸ دلار در هر تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن