تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ یعنی نرخ ۷۰۶۱ دلار در هر تن را تاچ کند و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی و نزولی قیمت از سطح ۷۲۰۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این موج اصلاحی و نزولی بخشی از روند نزولی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد که این موضوع را برخورد قیمت به خط مقاومت روند نزولی رسم شده از سطح ۷۳۱۲ نشان داده است. در چارت روزانه نیز روند نزولی قیمت مس بعد از آنکه نتوانست خود را به بالای سطح مقاومت ۷۳۴۸ برساند شروع شده است.

این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C واقع شده است و هر چند هنوز مشخص نیست که موج C تکمیل شده باشد یا خیر اما موج اصلاحی قیمت از سطح ۷۳۱۲ هنوز پایدار است و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۱۹۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت مس به سطوح ۷۲۵۶ و ۷۳۱۲ می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۲۷۰ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت ۲۲۷۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ (پایین ترین سطح ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷) به ۲۲۹۰ تشکیل شده است و قیمت آلومینیم آلیاژی دو بار در شکست این سطح مقاومت ناموفق بوده است و به احتمال زیاد در تلاش سوم خود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند و سیگنال خرید صادر کند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۲۷۰ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت الگوی افزایشی مثلث است که می تواند تارگت افزایشی ۲۳۱۵ را نشانه بگیرد اما بهتر است هدف واقع بینانه را در حدود سطح ۲۲۹۰ در نظر گرفت. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۲۴۸ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۲۲۱ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن