تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

* ناله کن ای دل به عزای علی ، گریه کن ای دیده برای علی، شهادت مولای مظلوم عدالت، تسلیت و تعزیت باد *

از دیدگاه امواج الیوت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید نمودار قیمت نفت خام در موج نزولی ۳- ۳ می باشد که بزودی به هدف اولیه ۱۰۲٫۹۶ دلار/ بشکه کاهش خواهد یافت و به باور ما هنوز خیلی زود است بگویم حرکت کاهشی که از سطح ۱۰۹٫۳۲ شروع شده به پایان رسیده است و با توجه به اینکه امواج الیوت چرخه پنج موجی را نشان می دهند حتی ممکن است در مدت زمان مشخصی ، قیمت نفت خام تا سطح ۹۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) سقوط کند.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۹۲٫۶۷ به ۱۰۹٫۳۲ بیانگر آن است که سطح حمایت ۱۰۵٫۳۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شکسته شده و حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۲٫۹۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار خواهد گرفت. از این رو به باور ما روند نزولی قیمت نفت خام در موج ۳ – ۳ شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در حرکت افزایشی تنها نفوذ و تثبیت ۲ ساعته قیمت به بالای سطح ۱۰۵٫۳۹ موجب برگشت به سوی نرخ ۱۰۸ می شود.  از این رو تا زمانیکه قیمت نفت خام پایین سطح ۱۰۵٫۳۹ قرار دارد ، فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای کاهش قیمت نفت خام تا نرخ ۱۰۲٫۹۶ دلار/ بشکه است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز یا فردا قیمت به این محدوده خنثی اخیر خود در منطقه ۱۰۶٫۲۵ و ۱۰۷٫۸۵ دلار/ بشکه خاتمه دهد و بعد از آن تا سطح ۱۰۵٫۸۸ کاهش یابد.

همانطور که دیروز نیز عرض کردم دو الگوی سر و شانه تایید شده است و هر دو این الگوها هدفهای پایین ۱۰۴٫۷۰ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از افزایش ۹۹٫۶۷ – پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن – به ۱۰۹٫۷۲) را نشانه گرفته اند.

این تغییرات قیمت نفت برنت بیشتر شبیه الگوی ادامه دهنده (Continuous Patterns) می باشد که به نام الگوهای تحکیمی نیز شناخته می شوند و این الگو در حقیقت حالتی از روند خنثی می باشد که قیمت بعد از طی آنها به مسیر حرکتی پیشین خود (یعنی موج نزولی) ادامه می دهد. سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۸٫۰۰ دلار/ بشکه وجود دارد و تنها در صورت شکست این سطح موقتا موجب نقض الگوی فوق می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت