تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح حمایت ۶۵٫۰۸ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح حمایت بعدی ۶۴٫۱۰ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو ، سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده است. براساس آن چیزی که در چارت زیر دیده می شود این چرخه در سطح ۶۶٫۶۶ به پیک و سقف خود رسیده است که الگوی سقف دو قلوی شکل گرفته در حوالی این سطح این موضوع را تایید کرده است.

این الگو به تارگت نزولی ۶۴٫۱۰ برای قیمت نفت خام سبک آمریکا اشاره دارد که برای اطمینان از کاهش قیمت به این سطح لازم است که کندل دو ساعته قیمت پایین سطح حمایت ۶۵٫۰۸ بسته شود. گفتنی است الگوی سقف دو قلو تمایلات نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا را نشان می دهد و همچنین از نظر تکنیکالی بیانگر آن است که روند افزایشی قیمت از سطح ۵۵٫۸۲ معکوس یا وارونه شده است.

از این رو حداقل می توان انتظار امتداد حرکت اصلاحی و نزولی فعلی به سوی سطح ۶۲٫۵۲ را داشت. لازم به ذکر است برای شروع حرکت صعودی لازم است که قیمت امروز به بالای سطح مقاومت ۶۵٫۹۰ برسد تا سیگنال خرید صادر کند و مجدد به سطح ۶۶٫۶۶ افزایش یابد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۹٫۰۹ را بشکند و تا سطح ۶۸٫۲۸ (پایین ترین سطح ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸) کاهش یابد. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۶۹٫۰۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۶۲٫۰۱ به ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده است و این روند بخشی از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۶۱٫۱۳ می باشد.

با توجه به بررسی ساختار امواج الیوت ویو و کاهش عمیق قیمت از سطح ۷۱٫۲۸ می توان چنین برداشت کرد که این چرخه تکمیل شده است و این موضوع را شکسته شدن خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۲٫۰۱ بیشتر تایید کرده است و این شکست به معنای معکوس یا وارونه شدن روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال است.

هر چند قیمت نفت برنت دریای شمال در اولین برخورد خود به سطح حمایت ۶۹٫۰۹ مقداری اصلاح و برگشت کرده است اما این صرفا یک حرکت پول بک (pullback) به سوی خط روند افزایشی رسم شده می باشد که به احتمال زیاد این پول بک پایین سطح مقاومت ۶۹٫۹۳ پایان می یابد.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال در حال ریزش به سوی سطح ۶۸٫۲۴ می باشد که این حرکت نزولی را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C) نشان داده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی ۶۸٫۲۸ و ۶۸٫۲۴ دلار در هر بشکه به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن