تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۶۱ دلار در هر تن یعنی پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ کاهش داشته باشد و سیگنال فروش صادر کند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود حرکت اصلاحی و نزولی قیمت مس از سطح ۷۲۰۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۸) هنوز تکمیل نشده است و به احتمال زیاد این بخشی از روند نزولی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد. طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۶۵۰۷ به ۷۳۱۲ قیمت مس به پایین سطح حمایت ۷۱۲۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یافته است و شانس ریزش قیمت مس به سوی سطح ۷۰۰۴ زیاد است.

در چارت روزانه نیز بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهند که قیمت مس ممکن است دوباره سطح حمایت ۶۹۰۳ را تاچ کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۱۲۲ شکسته شود موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت مس به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۷۱۹۴ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قمیت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۲۲۲۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۷۹ ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت بعدی نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این حرکت اصلاحی و نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) گسترش یافته است و از سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج C در حال کشاندن قیمت به نرخهای پایین تر یعنی سطح ۲۱۴۵ است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ به ۲۲۹۰ می باشد اما بهتر است تارگت واقع بینانه قیمت را در حوالی سطح ۲۱۷۹ در نظر گرفت.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه این الگوی امواج الیوت ویو را تایید کرده است و قیمت آن با سطح مقاومت قوی و مستحکم ۲۲۷۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) مواجه شده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح مقاومت ۲۲۴۸ دلار در هر تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن