تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۲٫۵۲ دلار در هر بشکه ریزش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۴٫۱۰ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۶۴٫۱۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) قرار داشت که شکسته شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۲٫۵۲ وجود دارد که این سطح کف موج چهارم یعنی موج iv است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلوی که در حوالی سطح ۶۶٫۶۶ ساخته شده است اشاره به کاهش قیمت به سوی سطح ۶۳٫۳۰ دارد و این الگو حکایت از تمایلات بیشتر نزولی بازار دارد که از منظر تکنیکالی می تواند روند افزایشی اخیر از سطح ۵۵٫۸۲ را وارونه یا معکوس کند.

بنابراین حداقل انتظار کاهش قیمت به سطح ۶۲٫۵۲ وجود دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی در حال حاضر با سطح رزیستنس ۶۴٫۱۰ که حالا تبدیل به مقاومت شده درگیر است و سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۶۴٫۷۰ و ۶۵٫۰۸ قرار دارند.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ به میزان ۳٫۲۲۹+ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۴٫۷۵۵+ میلیون بشکه به میزان ۱٫۵۰۰+ میلیون بشکه افزایش یابد.

معمولا افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا در زمان انتشار خبر تاثیر کاهشی بر قیمت نفت دارد و همچنین بلعکس. امروز همچنین معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود که موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۰۷۱- میلیون بشکه به میزان ۱۲۶+ هزار بشکه افزایش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۷۴ کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۹٫۰۹ در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۶۹٫۰۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۶۲٫۰۱ به ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۷٫۷۴ دیده می شود که پیش بینی می شود موقتا بعد از برخورد به این سطح کمی اصلاح و برگشت داشته باشد.

در چارت تایم فریم یک ساعته خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۱٫۱۳ نیز ممکن است در حوالی سطح ۶۷٫۷۴ از قیمت نفت خام سبک آمریکا حمایت کند. در چارت روزانه نیز همانطور که مشخص است قیمت نفت برنت دریای شمال در حال تلاش برای شکست سطح حمایت ۶۸٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) است که با توجه به تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۶۱٫۱۳ در نزدیکی سطح مقاومت ۷۱٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) می تواند با شکست آن باعث وارونه و معکوس شدن بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال شود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۶۹٫۰۹ موجب حرکت افزایشی به سطح ۶۹٫۹۳ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن