تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۷۰۰۴ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۹۱۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی مس دیده می شود این حرکت اصلاحی و نزولی قیمت که از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته هنوز تکمیل نشده است و از سه موج تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود موج سوم یعنی موج C در حال کشاندن قیمت به سوی کف موج A یعنی در حدود سطح ۶۹۱۰ می باشد. طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۶۵۰۷ به ۷۳۱۲ سطح حمایت قیمت مس بر روی ۷۰۰۴ دیده می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

هر چند این سطح حمایت باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس شده است اما این حرکت به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۷۱۲۲ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند کاهشی قیمت مس در موج نزولی C باشیم.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها چنانچه سطح مقاومت ۷۱۲۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۷۱۹۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین منطقه خنثی ۲۲۱۰ و ۲۲۲۴ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۲۱۴۹ به ۲۲۷۰ قرار دارند.

برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۲۲۲۴ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح ۲۲۴۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۲۱۰ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۲۱۹۵ می شود. باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

با این حال از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۲۱۴۹ رسیده است تمایلات بازار کاهشی است و احتمال ریزش دوباره قیمت به سوی سطح ۲۱۴۹ زیاد است. بررسی امواج الیوت ویو نیز اشاره به کاهش قیمت آن در موج نزولی C دارد که می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا حدود سطح ۲۱۴۹ دلار در هر تن پایین بکشاند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن