تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۶۵٫۰۸ دلار در هر بشکه به سوی سطح مقاومت ۶۵٫۹۰ اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود اولین حرکت اصلاحی از سطح ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) در اطراف سطح حمایت ۶۴٫۱۰ پایان یافته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) به ۶۶٫۶۶ می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در قالب موج b یعنی دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۶٫۶۶ قرار گرفته است و به طور کلی تشخیص سقف موج b دشوار است اما محتمل ترین سناریو آن است که در این موج تا نزدیکی سطح مقاومت ۶۵٫۹۰ دست یابد و بعد از آن احتمال کاهش قیمت در موج نزولی c وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۱۰ شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج اصلاحی نزولی آغاز شده از سطح ۶۶٫۶۶ به سوی سطح ۶۲٫۵۲ خواهد بود. بنابراین، پیش از کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سطح مقاومت ۶۵٫۹۰ بیشتر است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سطوح ۶۹٫۴۶ و ۶۹٫۸۱ اصلاح کند که این حرکت را تکمیل شدن اولین موج اصلاحی نزولی قیمت از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این تکمیل شدن موج اصلاحی را تثبیت قیمت در اطراف سطح حمایت ۶۸٫۲۸ (پایین ترین سطح ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸) تایید کرده است و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت به اصلاح و برگشت قیمت به نزدیکی سطوح ۶۹٫۴۶ و ۶۹٫۸۱ اشاره دارد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند.

در چارت روزانه نیز بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی C سطح حمایت قیمت را بر روی ۶۸٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد که به این موج اصلاحی پایان داده است و احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطوح ۷۱٫۳۷ را بیشتر کرده است.

لازم به ذکر است برای امروز تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۶۸٫۲۸ در موج نزولی (c) منجر به کاهش قیمت به سطح ۶۷٫۷۰ دلار در هر بشکه می شود که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده در چارت تایم فریم یک ساعته می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن