تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۶٫۴۴ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۳۰ اصلاح داشته باشد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود رالی افزایشی قیمت از سطح ۶۳٫۶۷ (پایین ترین سطح ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸) نشاندهنده استمرار روند افزایشی قیمت است و امواج این روند در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال آنچه که به عنوان سقف موج iii در سطح ۶۴٫۸۹ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸) در نظر گرفته شده بود تا سطح ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تغییر یافته است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت را بر روی ۶۶٫۴۴ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی قرار دارد که به احتمال زیاد برای بار دوم مورد حمله خریداران قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۵٫۳۸ منجر به کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۶۴٫۷۲ و ۶۳٫۶۶ خواهد شد.

از منظر تحلیل بنیادی هر چند تولیدات نفت آمریکا برای اولین بار از سال میلادی ۱۹۷۰ به ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش یافت اما تعهد سران اوپک به کاهش عرضه نفت در سال جاری به تقویت قیمت نفت به بالاترین نرخهای خود از ماه دسامبر ۲۰۱۴ به این سو کمک کرده است. لازم به ذکر است تمرکز امروز بازار به اعلام گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران جلب شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۷۰٫۱۵ و ۷۰٫۵۸ اصلاح داشته باشد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین نفت برنت دریای شمال این موج اصلاحی قیمت از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) در قالب سه موج شکل گرفته است و موج دوم یعنی موج (b) از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح ۷۱٫۲۸ برخوردار است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در چارت مربوط به قیمت نفت برنت دریای شمال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از کاهش قیمت از سطح ۷۱٫۲۸ به ۶۸٫۳۳ به تارگت افزایشی ۷۰٫۱۵ و ۷۰٫۵۸ اشاره دارد که در چارت پایین هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته اند.

باید توجه داشت از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا رو به افزایش است و تمامی حرکات نزولی خود از سطح ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) را جبران کرده است می توان چنین برداشت کرد که روند افزایشی آن از سرگرفته شده است و از آنجایی که این دو (نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال) همبستگی زیادی با یکدیگر دارند احتمال افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال نیز زیاد است. لازم به ذکر است برای امروز سطوح حمایت قیمت نفت برنت دریای شمال در نزدیکی سطوح ۶۹٫۰۳ و ۶۸٫۳۳ دلار در هر بشکه دیده می شوند.

 اخبار متعددی که امروز در تقویم اقتصادی آمریکا منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال را فراهم آورد و در این میان، بی شک، اخبار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن