تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تارگت نزولی ۷۰۰۴ دلار در هر تن که دیروز بدان اشاره کرده بودیم موقتا خنثی شده است و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در روند خنثی بین ۷۰۶۳ و ۷۱۶۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر قیمت مس مشخص است این تارگت نزولی به محض کاهش قیمت به زیر سطح ۷۰۶۳ مجدد مورد توجه فروشندگان قرار خواهد گرفت و اگر این سطح ۷۰۶۳ شکسته شود به منزله ی استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) خواهد بود.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۱۶۵ شکسته شود موجب افزایش و از سرگیری تقویت قیمت مس به سوی سطح ۷۳۱۲ خواهد شد و این شکست به معنای تایید الگوی سر و شانه وارونه که بین ۲۶ ژانویه و ۱ فوریه شکل گرفته است تلقی خواهد شد که همچنین به تارگت ۷۳۱۲ اشاره می کند.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه تمایلات قیمت مس را بیشتر کاهشی نشان می دهد و این موضوع را تکمیل نشدن حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۷۳۱۲ در چارت پایین به روشنی نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در اطراف سطح مقاومت ۲۲۴۱ پایان دهد و دوباره سیگنال فروش صادر کند و روند نزولی قبلی خود از سطح ۲۲۷۰ را از سر گیرد.

همانطور که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید این روند در قالب موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹  دسامبر ۲۰۱۷) محسوب می شود و در این موج قادر است قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۲۱۴۹ یعنی کف موج A پایین بکشاند.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه این چرخه بعد از برخورد به سطح مقاومت ۲۲۷۹ بوجود آمده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی می باشد و به احتمال زیاد این چرخه تا سطح ۲۱۱۷ امتداد خواهد داشت.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۲۴۱ باعث تقویت قیمت آن به رنج ۲۲۵۲ و ۲۲۶۲ دلار در هر تن خواهد شد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن