تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود سطح حمایت ۶۴٫۷۲ دلار در هر بشکه شکسته شود و قیمت آن تا سطح ۶۳٫۶۶ کاهش یابد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۶۶٫۴۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۱۰) برسد و این عدم توانایی قیمت در عبور از این سطح به معنای آن است که موج کوچک v به پیک و سقف خود در اطراف این سطح مقاومت رسیده است و نشاندهنده استمرار موج اصلاحی نزولی آغاز شده از سطح ۶۶٫۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) می باشد.

بدین ترتیب برای یکی دو روز آینده احتمال تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۶۳٫۶۶ زیاد است. در چارت تایم فریم یک ساعته نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج کوچک c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۶٫۶۶ محسوب می شود و در این موج می توان انتظار اصلاح و نزول قیمت حداقل تا سطوح ۶۴٫۱۰ و ۶۳٫۶۷ را داشت. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۶۵٫۹۰ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۰۷ کاهش یابد و این موضوع را بررسی الگوی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تشکیل شده است و به باور ما این موج به اندازه طول موج اول یعنی موج (a) حرکت خواهد کرد که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۶۷٫۰۷ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی پایین بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی کوچک سر و شانه بین ۱۵ ژانویه و ۲ فوریه تایید شده که این اشاره به هدف نزولی ۶۵٫۵۰ دارد و از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر خط روند افزایشی رسم شده رسیده است و همچنین بعد از آن حرکت پول بک و برگشتی خود به این خط را تکمیل کرده است احتمال وارونه و معکوس شدن روند صعودی از سطح ۶۱٫۱۳ زیاد است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۸٫۸۹ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن