تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۷۰۰۴ دلار در هر تن ریزش داشته باشد که این موضوع را کاهش شارپی روز جمعه قیمت در راستای ادامه ی حرکت کاهشی آغاز شده از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) تایید کرده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این حرکت کاهشی بعد از ناتوانی قیمت در تثبیت بالای خط روند نزولی رسم شده اتفاق افتاده است که تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی از سطح ۷۳۱۲ به سوی سطح ۷۰۰۴ می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت مربوطه نشان می دهد که قیمت مس به پایین سطح حمایت ۷۱۲۲ رسیده است و در حال ریزش قیمت به سطح حمایت بعدی ۷۰۰۴ است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نیز نشان می دهد که قیمت آن به زیر سطح حمایت ۷۰۹۲ رسیده است که می تواند تارگت نزولی ۶۹۰۳ را نشانه بگیرد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۷۱۲۲ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت مس به سوی سطح ۷۱۹۴ خواهد شد، در غیر این صورت همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم انتظار می رود در کوتاه مدت فشار بر قیمت مس ادامه داشته باشد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۹۵ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۷۸ ریزش کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و الگوی امواج الیوت ویو به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند افزایشی ۲۱۴۹ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه ۲۰۱۸) به ۲۲۷۰ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج قادر است خود را تا سطوح ۲۱۷۸ و ۲۱۴۹ پایین بکشاند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد و کف موج A یعنی سطح ۲۱۴۹ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۲۲۱۰ باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۲۲۴ دلار در هر تن خواهد شد که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن