تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۰۴ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۹۱۰ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۶۵۰۷ به ۷۳۱۲ تشکیل شده اند. همانطور که در چارت مس مشخص است قیمت نتوانسته خود را در بالای سطح مقاومت ۷۱۹۴ و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۳۱۲ تثبیت کند و به همین خاطر کاهش قیمت مس از سطح ۷۲۲۰ (بالاترین سطح ۵ فوریه ۲۰۱۷) به معنای کاهش قدرت خریداران است.

بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نیز نشان می دهد که قیمت مس در موج بزرگ افزایشی (C) به پیک و سقف خود در حوالی سطح ۷۳۴۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) رسیده است و موج اصلاح نزولی فعلی در قالب موج C می باشد که می تواند در این موج قیمت را تا نرخهای زیر ۶۹۰۳ پایین بکشاند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی مس محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۱۲۲ خواهد بود که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۸۳ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۶۲ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی C نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد و در این موج قادر است قیمت آلومینیم آلیاژی را تا حدود سطح ۲۱۳۰ پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نشان می دهد که این چرخه بعد از برخورد به سطح مقاومت ۲۲۷۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) اتفاق افتاده است و به باور ما این چرخه می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را در مسیر نزولی به سوی سطح ۲۱۱۷ قرار دهد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۲۲۰۰ موجب افزایش محدود و کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۱۶ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن