تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح مقاومت ۶۴٫۴۷ و ۶۴٫۸۹ دلار در هر بشکه مواجه شود و بعد از آن دوباره سیگنال فروش صادر کند و تحت فشارهای نزولی قرار گیرد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این حرکت اصلاحی از بالاترین سطح ۶۶٫۶۶ تا سطح ۶۳٫۱۲ رسیده است و در قالب سه موج شکل گرفته است که موج اول a و موج سوم c از نظر طولی با هم برابر بوده اند و هر چند این ارتباط نشانگر تکمیل شدن این موج اصلاحی است اما به باور ما تا زمانیکه قیمت آن پایین منطقه مقاومت مستحکم ۶۴٫۴۷ و ۶۴٫۸۹ قرار دارد هنوز سیگنال فروش نفت خام سبک آمریکا معتبر است.

بدین ترتیب با شکسته شدن سطح ۶۳٫۱۲ دوباره روند نزولی مورد توجه فروشندگان نفت خام سبک آمریکا با تارگت های ۶۲٫۵۲ و ۶۱٫۲۴ قرار خواهد گرفت که این سطوح در چارت پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. بنابراین برای امروز در صورت شکسته شدن سطح ۶۳٫۱۲ حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن از نزدیکی سطوح مقاومت ۶۷٫۷۷ و ۶۸٫۲۰ دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و سیگنال فروش در بازار صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سر و شانه در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در نمودار مربوط به قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص است قیمت آن در موج نزولی (c) قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) می باشد و هر چند این موج در برخورد به سطح حمایت ۶۶٫۶۴ متوقف شده است اما انتظار می رود فروشندگان دوباره از نزدیکی سطوح مقاومت ۶۷٫۷۷ یا ۶۸٫۲۰ وارد بازار شوند و این منطقه محل برخورد قیمت به خط گردن از الگوی سر و شانه می باشد و این الگوی سر و شانه تارگت نزولی ۶۵ را برای قیمت نفت برنت دریای شمال نشانه گرفته است.

چارت روزانه بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۶۸٫۲۴ تارگت نزولی ۶۳٫۶۷ را نشان می دهد که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد. از این رو برای امروز در چارت تایم فریم یک ساعته کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح ۶۶٫۶۴ استمرار روند نزولی به سوی سطوح ۶۶٫۳۷ و ۶۵٫۹۴ دلار در هر بشکه را در پی خواهد داشت و فروشندگان از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

لازم به ذکر است بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲ فوریه ۲۰۱۸ به میزان ۱٫۰۵۰- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۳٫۲۲۹+ میلیون بشکه به میزان ۲٫۵۰۰+ میلیون بشکه افزایش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۶٫۷۷۶+ میلیون بشکه به میزان ۳٫۱۸۹+ میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن