تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در حدود سطح مقاومت ۷۱۹۴ دلار در هر تن پایان دهد و از اطراف این سطح دوباره روند نزولی خود را از سربگیرد و تا حدود سطح حمایت ۷۰۰۴ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت مس از سطح ۷۰۲۵ (پایین ترین سطح ۶ فوریه ۲۰۱۸) کمی غیر منتظره بود زیرا دیروز به نظر می رسد که قیمت در حال شکست سطح حمایت ۷۰۰۴ و ریزش به سوی سطح ۶۹۱۰ باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۵۰۷ به ۷۳۱۲ دیده می شود.

با این که ساختار این الگوی نمودار قیمت مس از روز ۶۹۹۴ (پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸) کمی گیج کننده و پیچیده به نظر می رسد اما چیزی که هنوز مشخص است آن که قیمت این فلز هنوز با قدرت خود را پایین سطح مقاومت ۷۱۹۴ تثبیت کرده است.

تا زمانیکه قیمت آن پایین این سطح و زیر خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۳۱۲ قرار دارد این احتمال قویا وجود دارد که روند نزولی مس امتداد بیشتری داشته باشد. لازم به ذکر است برای امروز تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱۹۴ موجب افزایش قیمت مس به سطح ۷۳۱۲ می شود که البته تحقق این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح ۲۱۷۰ یعنی پایین ترین سطح ۶ فوریه ۲۰۱۸ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) قرار گرفته است که در این موج می تواند خود را تا سطح ۲۱۲۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند از این رو برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی از سطح ۲۱۷۰ کوتاه و ناپایدار خواهد بود.

در واقع براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج اصلاحی به نظر می رسد که در حوالی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۲۷۰ به پایان رسیده باشد و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه به تارگت نزولی ۲۱۱۷ اشاره دارد که این حرکت نزولی را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۲۷۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) به وضوح نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز در چارت تایم فریم یک ساعته در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۲۲۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۲۲۳۶ و ۲۲۴۹ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن