تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۶۱٫۲۴ دلار در هر بشکه مجدد سیگنال فروش صادر کند و تا سطح حمایت بعدی ۶۰٫۰۹ کاهش یابد و این در حالی است که برای امروز هر حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۲٫۱۷ خواهد بود.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۶۱٫۲۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۵٫۸۲ به ۶۶٫۶۶ قرار دارد که سطح حمایت دیگری در ۶۱٫۴۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c) در نزدیکی آن قرار گرفته است. بررسی چارت روزانه نیز سیگنال فروش تا سطح ۶۰٫۰۹ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) را نشان می دهد.

بنابراین برای امروز با شکست سطح حمایت ۶۱٫۲۴ پیش بینی می شود معامله گران باز هم به فروش نفت خام سبک آمریکا با تارگت های مشخص شده در چارت پایین اقدام کنند. از جمله دلایل بنیادی کاهش اخیر قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین ترین نرخهای سال جاری را می توان به افزایش سطح تولیدات نفت آمریکا اشاره کرد که تلاش های اخیر سازمان اوپک برای افزایش قیمت را خنثی کرده است.

میانگین سطح تولیدات نفت آمریکا در هفته گذشته برای اولین بار از اوایل دهه میلادی ۱۹۷۰ به ۱۰٫۲۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که از اواسط سال میلادی ۲۰۱۶ تا کنون رشدی معادل %۲۰ را نشان می دهد و این میزان از سطح تولیدات نفت توسط آمریکا همانطور که گفته شد تلاش های اوپک و روسیه برای تشدید بازار و افزایش قیمت نفت را خنثی کرده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۳٫۶۷ کاهش یابد و مجدد سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح حمایت ۶۸٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج صعودی از سطح ۴۴٫۳۵) و خط روند افزایشی رسم شده کاهش یافته است و از این رو شانس ریزش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۳٫۶۷ زیاد است که اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۵۹٫۹۹ می شود.

در چارت تایم فریم یک ساعته نیز پیش بینی می شود قیمت آن بزودی به پایین سطح حمایت ۶۵٫۲۵ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۲۸ (بالارتین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) قرار گرفته است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت دریای شمال کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۵٫۹۴ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن