تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۸۱۵ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ می باشد که توانسته به زیر سطح حمایت ۶۹۱۰ کاهش یابد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۵۰۷ به ۷۳۱۲ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس در این موج نزولی C از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش به سوی سطح ۶۷۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی به بالای سطح مقاومت ۶۹۵۵ محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۰۰۴ خواهد بود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۴۹ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۲۹ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) قرار گرفته است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۲۱۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی نیز به تارگت نزولی ۲۱۲۹ اشاره دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند یک حرکت اصلاحی ملایم در برخورد به سطح حمایت ۲۱۴۹ اتفاق افتاده است اما این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد امروز در پایین سطح مقاومت ۲۱۸۳ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی باشیم.

در چارت بعدی الگوی بین ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷ و ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸ بیشتر شبیه به یک الگوی سقف دو قلو است که به محض کاهش قیمت آن به پایین سطح حمایت ۲۱۴۹ تایید خواهد شد و فروشندگان آلومینیم آلیاژی را با تارگت نزولی ۲۱۲۹ دلار در هر تن وارد بازار خواهد کرد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن