تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۸۱۵ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۶۹۷ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ می باشد و قیمت مس در این موج توانسته خود را تا سطح ۶۷۹۲ یعنی تا خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی پایین بکشاند. از منظر تحلیل تکنیکال به محض کاهش قیمت مس به این سطح شکست سطح حمایت مهم ۶۸۱۵ تایید خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۵۰۷ به ۷۳۱۲ تشکیل شده است و حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت تا سطح مقاومت ۶۹۱۰ اتفاق افتاده به طور کامل به نرخهای پایین وارونه و معکوس شده است که این نشاندهنده استمرار روند نزولی قیمت مس می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۸۵۰ تشکیل شده است که تنها به شرط شکست کامل آن موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت مس به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۶۹۱۰ می شود که تحقق این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد.

همانطور که می دانیم بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۲۱۴۹ را تاچ کند و در صورت شکست آن سیگنال فروش جدیدی با تارگت نزولی در نزدیکی سطح حمایت ۲۱۲۹ صادر خواهد کرد که این موضوع را تثبیت قیمت آن در کانال نزولی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در این موج هر چند با سطح حمایت ۲۱۴۹ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه ۲۰۱۸) درگیر است اما پیش بینی می شود که در برخورد به این سطح حمایت هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۸۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C) پایان یابد و دوباره در مسیر نزولی به سوی سطح ۲۱۲۹ قرار گیرد.

در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی الگوی تکنیکال بین ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷ و ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸ بیشتر شبیه به یک الگوی سقف دو قلو می باشد که معمولا جزو الگوهای سقف محسوب می شود و به محض شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۴۹ دلار در هر تن این الگو در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی بیشتر تایید می گردد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن