تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

برای جفت یورو در مقابل دلار همچنان منتظر شکسته شدن یکی از سطوح مقاومت ۱٫۳۳۰۲ ( بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن ) و حمایت در سطح ۱٫۳۲۰۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) هستیم تا جهت قیمت مشخص گردد. انتظار داریم فعلا برای مدتی قیمت در درون ابر ایچیموکوی ( در تایم فریم ۱ ساعته ) بین سطوح ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۸۰ در نوسان باشد تا خبرهای مهم فردا شب ( بیانیه بانک مرکزی آمریکا) منتشر شوند.

در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۳۰۲ راه برای افزایش بیشتر قیمت تا سطوح ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰ هموار خواهد شد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱٫۳۲۰۴ موجب کاهش به سوی ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۱۷۰ می شود. سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۴۵ و ۱٫۳۲۴۰ با حد استاپ زیر ۱٫۳۱۷۰ چیده شده اند و سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۱۵ و ۱٫۳۳۲۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۴۰ تا ۱٫۳۳۵۰ وجود دارند.

در سایر تحولات و در زوج ارز UsdChf همانطور که در نمودار زیر مشخص است روند نزولی کماکان پایدار است و البته برای تایید این موضوع می بایست حتما حداقل بتواند یک روز زیر سطح ۰٫۹۲۷۶ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۹۱۳۰ به ۰٫۹۷۵۳) بسته شود تا بتواند به ۰٫۹۱۳۰ کاهش یابد. تثبیت قیمت در زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ادامه حرکت در زیر نرخ ۰٫۹۲۷۶، تاییدی بر شروع روند نزولی خواهد بود. سطح مقاومت نیز بر روی نرخ ۰٫۹۳۲۴ ( بالاترین سطح امروز) قرار دارد. 

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس

UsdJpy:

این زوج ارز هنوز موفق به شکست کف ابر اندیکاتور ایچیموکو که در نمودار زیر مشخص است نشده و با قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۹۷٫۴۹ و شکسته شدن کف ابر حرکت نزولی تایید بیشتری خواهد یافت. این سطح حمایت همچنین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۹۳٫۷۵ به ۱۰۱٫۵۴ تشکیل شده است و همچنین خط تنکان سن هفتگی قرار گرفته است.

برای بازگشت روند صعودی ، لازم است قیمت به بالای سطح ۹۹٫۳۴ ( خط تنکان سن روزانه ) بازگردد در غیر این صورت قیمت این زوج ارز می تواند به زیر سطح ۹۷٫۴۹ عبور کند تا تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۸۰ الی ۹۹٫۰۰ با حد سود در نزدیکی منطقه ۹۷٫۶۰ و ۹۷٫۵۰ چیده شده اند.  لازم به ذکر است که فردا شب نیز بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر می شود که نتایج آن می تواند به سوالات مختلف در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا و برنامه های آتی بانک فدرال برای توقف یا توسعه سیاستهای انبساطی پاسخ خواهد داد که بر روی قیمت این زوج ارز تاثیر گذار است.

در صورتیکه برنامه توقف محرکهای اقتصادی به تعویق بیافتد این زوج تحت فشارهای نزولی قرار می گیرد و می تواند براحتی به زیر ۹۷٫۴۹ کاهش یابد اما اگر اشاره به قطع زودهنگام محرکهای اقتصادی نماید موجب صعود آن می شود و می توان منطقه ۹۷٫۶۴ و ۹۷٫۴۹ را حمایت مستحکم در نظر گرفت. بنابراین تا خبر فردا شب منتظر واکنش قیمت زوج دلار- ین زاپن به منطقه  ۹۷٫۴۹ می مانیم.

در نمودار زوج ارز EurJpy که در نمودار بعدی مشخص است منطقه مقاومت در سطح ۱۳۰٫۵۰ قرار دارد که برای امروز سفارشات فروش حول و حوش همین منطقه چیده شده است و پیش بینی می شود که در این مسیر نزولی تا سطح ۱۲۹٫۳۸ ( سقف ابر ایچیموکو) کاهش یابد. تثبیت قیمت در زیر سطح ۱۲۹٫۶۶ ( خط کیجون سن) می تواند منجر به تضعیف بیشتر این زوج ارز گردد. در حرکت صعودی تنها تثبیت روزانه قیمت بالای سطوح ۱۳۱٫۱۶ ( خط تنکان سن ) و ۱۳۱٫۷۲ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب توقف حرکت نزولی می گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین ژاپن