تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) پیش بینی می شود قیمت آن دیر یا زود به نزدیکی سطح ۵۶٫۶۵ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم روزانه پایین نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج کاهشی (۴) قرار گرفته است که فروشندگان در این موج در حال ریزش قیمت به سوی کف موج ۴ یعنی حوالی سطح ۵۶٫۶۵ هستند و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد قیمت نفت خام سبک آمریکا بعد از آن که نتوانست به بالای سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) برسد در موج کاهشی (۴) در حال حرکت است که این موج نزولی به زیر سطح ۶۰٫۰۹ رسیده است و از این رو احتمال فرود قیمت آن به سوی سطح ۵۶٫۶۵ زیاد است.

اما باید توجه داشت در روزهای آینده ممکن است این موج نزولی (۴) در حوالی سطح حمایت ۵۶٫۶۵ پایان یابد و بعد از آن خریداران را در موج افزایشی (۵) وارد بازار کند و قیمت نفت خام سبک آمریکا به نرخهای بالا وارونه و معکوس شود که شمارش امواج الیوت ویو آن را در چارت روزانه پایین با پیکان رسم شده مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح ۶۱٫۷۷ (پایین ترین سطح ۹ فوریه ۲۰۱۸) را تاچ کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال مشخص شده است قیمت آن در موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) قرار گرفته است و در این موج پس از برخورد به سطح حمایت ۶۱٫۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی) مقداری متوقف شده است و با وجود حرکت اصلاحی قوی اما هنوز الگوی کف در حوالی سطح حمایت ۶۱٫۸۷ دیده نمی شود و از این رو روند نزولی تا زمانیکه قیمت نفت برنت دریای شمال پایین سطوح مقاومت ۶۳٫۶۷ و ۶۴٫۱۲ تثبیت شده پایدار است.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال فروش در موج نزولی (۴) با حد تارگت ۶۱٫۱۵ صادر کرده است که این سطح کف موج ۴ می باشد. لازم به ذکر است شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های حفاری شمار دکل‌های حفاری نفت را در هفته منتهی به ۹ فوریه ۲۰۱۸ بیست و شش حلقه افزایش داده و از ۷۶۵ به ۷۹۱ حلقه رسانده است.

با انتشار خبر قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال با کاهش مواجه شد و بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه ۲۰۱۶ به این سو را ثبت کرد. بیکر هیوز شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان می‌باشد. با این حال باید توجه داشت که حرکت نزولی فعلی قیمت نفت برنت دریای شمال در روزهای آتی ممکن است در حوالی سطح حمایت ۶۱٫۱۵ دلار در هر بشکه پایان یابد و بعد از آن شاهد ورود خریداران به بازار باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن