تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در حوالی سطح مقاومت ۶۸۹۶ دلار در هر تن پایان دهد و بعد از آن روند نزولی خود را از سربگیرد و فروشندگان را وارد بازار کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی در تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۱۶۱ به ۶۷۳۳ تشکیل شده است و این موج اصلاحی در قالب موج ۴ شکل گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۷۲۲۰ می باشد.

ذر قیمت جهانی مس از منظر تحلیل تکنیکال این موج ۴ به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۸۹۶ وارونه و معکوس خواهد شد و بعد از آن می بایست منتظر فرود قیمت در موج نزولی ۵ باشیم و همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۹۶ مماس با برخورد قیمت به سقف کانال نزولی در چارت پایین می باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال برای قیمت جهانی مس بسیار بعید است که امروز بنواند خود را به بالای سطح مقاومت ۶۸۹۶ برساند، با این حال در صورت شروع حرکت صعودی چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود و حداقل کندل دو ساعته بالای آن بسته شود تنها موجب افزایش جزئی و کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۶۹۴۷ می شود که در چارت پایین مشخص گردیده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۲۱۱۹ با حمایت روبرو شود و مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۲۱۴۸ اصلاح کند و بعد از آن دوباره در مسیر نزولی حرکت کند و سیگنال فروش صادر کند.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت ۲۱۱۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از روند نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج از پنج موج کوچک ساخته شده است و موج چهارم یعنی موج ۴ به احتمال زیادی در نزدیکی یکی از سطوح مقاومت ۲۱۴۸ یا ۲۱۶۲ متوقف خواهد شد که این منطقه محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به سقف کانال نزولی نیز می باشد. لازم به ذکر است برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۱۹ منجر به صدور سیگنال فروش آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۲۱۰۸ و ۲۰۹۶ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن