تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در نزدیکی یکی از سطوح مقاومت ۱۳۳۰ یا ۱۳۳۵ خاتمه دهد و بعد از آن دوباره به سوی سطح ۱۳۰۶ (پایین ترین سطح ۸ فوریه ۲۰۱۸) کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی صرفا یک پول بک (pullback) کوتاه به سمت خط گردن از الگوی سر و شانه است و به باور ما روند نزولی که از سطح ۱۳۶۶ شروع شده هنوز پایدار است و الگوی سر و شانه تارگت نزولی در حدود سطح ۱۲۸۳ را نشانه گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد.

همانطور که قبلا گفته شد بررسی الگوی گوه و تحلیل فیبوناچی پروجکشن در نمودار روزانه بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۲۵ تارگت نزولی ۱۲۹۱ را نشانه گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی می باشد.

بنابراین از آنجایی که قیمت جهانی اونس طلا همچنان با دیوارهای مقاومت ۱۳۳۰ و ۱۳۳۵ مواجه است فرصتهای فروش در پیش روی معامله گران قرار گرفته است. لازم به ذکر است هر گونه حرکت اصلاحی بیشتر به بالای سطح ۱۳۳۰ نیز کوتاه و محدود به سطح مقاومت بعدی ۱۳۳۵ خواهد بود.

امروز به دلیل عدم انتشار اخبار مهم در تقویم اقتصادی آمریکا، سرمایه گذاران به تغییرات قیمت در سایر دارایی های مالی توجه خواهند نمود و قیمت همچنان در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۳۰ در نوسان است و کاهش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به پایین ترین نرخهای ۵ ماهه گذشته تنها محرّک برای رسیدن قیمت جهانی طلا به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۳۰ تا بدین جای کار است.

حرکت صعودی شاخص های سهام در بازار بورس های آسیایی، تحت تاثیر افزایش شاخص های بورس سهام وال استریت امروز افزایش داشتند و فاصله بیشتری از پایین ترین رقم های ۲ ماه اخیر گرفته اند. در معاملات هفته جاری سرمایه گذاران در انتظار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا سرنخ هایی از زمان افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

آمارهای قیمت مصرف کنندگان (CPI) در آمریکا که فردا منتشر خواهد شد، احتمالا سیگنال روشنی در خصوص روند نرخ تورم در این کشور و تعداد نوبت های افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به دست خواهد داد. در مجموع می توان گفت حرکت اصلاحی اخیر قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۰۶ صرفا یک اقدام جهت خرید جبرانی پس از شرط‌ بندی هفته گذشته بر کاهش قیمت برای بستن و خارج شدن از قرارداد مربوطه (short covering) می باشد تا فرار سرمایه ها به سمت دارایی های مطمئن و امن.

بنابراین ممکن است امروز یا فردا این حرکت اصلاحی در نزدیکی یکی از سطوح مقاومت ۱۳۳۰ یا ۱۳۳۵ پایان یابد و دوباره به سوی سطح ۱۳۰۶ با کاهش مواجه شود. به نظر می رسد در آستانه خبر فردا شاخص تورم قیمت مصرف کنندگان آمریکا سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری اقدام به انجام معاملات می کنند و در تقویم اقتصادی امروز آمریکا به غیر از سخنرانی لورتا مستر رئیس بانک فدرال ایالت کلیولند ایالات متحده آمریکا اخبار چندانی منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا