تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سیگنال خرید صادر کند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۹۵۴ دلار در هر تن افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۶۹ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۳۱۲ به ۶۷۳۳ تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۶۹۵۴ حرکت خواهد کرد.

به باور ما چرخه سه موجی قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ تکمیل شده است و در طی روزهای آینده ممکن است قیمت آن بیشتر با افزایش روبرو شود. الگوی کوچک سر و شانه وارونه بین روزهای ۸ فوریه و ۱۲ فوریه تا حد زیادی تایید شده است که این مساله به تارگت افزایشی ۷۰۲۳ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۸۶۹ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقدار کمی به نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۶۲ اصلاح داشته باشد و بعد از تکمیل شدن موج ۴ دوباره سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را برخورد قیمت به سقف کانال نزولی در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت مربوط به قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این چهارمین موج از موج بزرگ تر C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد و به باور ما این موج می تواند به اندازه موج ۲ بزرگ باشد که این موج قبلا در سطح ۲۲۳۵ (بالاترین سطح ۲ فوریه ۲۰۱۸) به پایان رسید.

بررسی کانال نزولی و سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت موج ۴ را در حوالی سطح ۲۱۶۲ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج C قرار دارد. باید توجه داشت که بعد از تکمیل شدن این موج ۴ باید منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت در موج ۵ باشیم و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۱۹ شکسته شود منجر به تاییدی از سرگیری روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۹۶ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن