تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سطح حمایت ۵۸٫۰۴ دلار در هر بشکه کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و اگر این سطح حمایت ۵۸٫۰۴ با قدرت شکسته شود باعث فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۷٫۳۳ می شود.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی و ۳۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که این موج از سطح ۶۶٫۳۰ آغاز گردیده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی قیمت که در برخورد به سطح حمایت ۵۸٫۰۴ اتفاق افتاده کاملا به نرخهای پایین وارونه و معکوس شده است و به باور ما موج نزولی c دوباره احیا شده است.

بررسی امواج الیوت ویو در چارت روزانه نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی (۴) قرار گرفته است که در این موج می تواند خود را تا کف موج ۴ یعنی تا حدود سطح ۵۶٫۶۵ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج بزرگ تر (C) می باشد. لازم به ذکر است احتمال اینکه این موج نزولی (۴) در حوالی سطح حمایت ۵۶٫۶۵ پایان یابد وجود دارد و بعد از آن باید منتظر ورود خریداران به بازار در موج افزایشی (۵) بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) سیگنال آن نامشخص و مبهم است زیرا قیمت آن موفق به شکست سطح حمایت ۶۱٫۸۷ نشده است. همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی (c) تشکیل شده و این موج از سطح ۷۰٫۰۲ شروع شده است و عدم توانایی قیمت در شکست این سطح حمایت به معنای احتمال تشکیل یک سقف دو قلو در حوالی سطح ۶۱٫۸۷ است.

در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال فروش در موج (۴) صادر کرده است و پیش بینی می شود در این موج خود را تا نزدیکی کف موج ۴ یعنی تا حدود سطح ۶۱٫۱۵ پایین بکشاند و این امواج یک بخش از موج افزایشی بزرگ تر C است که این موج از سطح ۴۴٫۳۵ شکل گرفته است.

بررسی تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن به تارگت ۵۹٫۹۹ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی قرار دارد اشاره می کند اما محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که شیب تند این موج حرکت اصلاحی نزولی در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۶۱٫۱۵ و ۵۹٫۹۹ دلار در هر بشکه پایان یابد و بعد از آن احتمال افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال وجود دارد.

از منظر تحلیل بنیادی بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۹ فوریه ۲۰۱۸ به میزان ۳٫۹۴۷+ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۱٫۰۵۰- میلیون بشکه به میزان ۲٫۸۰۰+ میلیون بشکه افزایش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۸۹۵+ میلیون بشکه به میزان ۲٫۸۲۵+ میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن