تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۰۲۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۷۱۷۵ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۷۳۱۲ به ۶۷۳۳ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این روند در قالب سه موج شکل گرفته است و احتمال افزایش قیمت مس تا نزدیکی سقف موج B یعنی تا حدود سطح ۷۲۲۰ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۹۵۴ باعث فرود قیمت مس به سوی سطح ۶۸۶۹ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح ۲۱۶۲ اصلاح کند و دوباره با کاهش قیمت مواجه شود. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی ۴ یعنی چهارمین موج از موج بزرگ تر C قرار گرفته است که این موج از سطح ۲۲۷۰ شروع شده است. به باور ما این موج بزودی توسط موج ۵ وارونه و معکوس خواهد شد و به احتمال زیاد فروشندگان از نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۴۸ وارد بازار شوند.

از نظر اندازه به احتمال زیاد موج ۴ به اندازه طول موج ۲ حرکت داشته باشد که این موج قبلا در سطح ۲۲۳۵ (بالاترین سطح ۲ فوریه ۲۰۱۸) به پایان رسید و براساس این سناریو موج ۴ با شکست سطح مقاومت ۲۱۴۸ به سوی سطح ۲۱۶۲ حرکت خواهد کرد یا اینکه بیشتر در محدوده رنج و خنثی ۲۱۴۸ و ۲۱۲۰ در نوسان خواهد بود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکش ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند. در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۲۱۱۹ شکسته شود باعث کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۲۱۰۸ و ۲۰۹۶ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن