تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۱٫۳۵ دلار در هر بشکه را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۳۶ افزایش یابد و از دیروز قیمت آن مسیر افزایش مجدد خود را در پیش گرفته است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۶۶ به ۵۸٫۰۷ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال الگوی کف دو قلو در اطراف سطح ۵۸٫۰۷ ساخته شده است که این مساله به تارگت ۶۳٫۳۸ برای خریداران اشاره دارد.

بررسی نمودار روزانه نیز نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا موج نزولی (۴) خود را کمی بالاتر از سطح ۵۶٫۶۵ تکمیل کرده است و هم اکنون در موج افزایشی (۵) قرار دارد که در این موج می تواند خود را به سوی سطوح ۶۴٫۳۵ و ۶۷٫۲۷ برساند و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارند.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۰٫۱۰ خواهد بود. از منظر تحلیل بنیادی نیز کاهش صادرات نفت توسط عربستان و سقوط ارزش دلار آمریکا در بازارها باعث تقویت قیمت نفت در بازار شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۵٫۴۰ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۵۳ افزایش یابد و از دیروز نیز قیمت آن مسیر افزایش مجدد خود را در پیش گرفته است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۱٫۲۸ به ۶۱٫۷۷ قرار گرفته اند و الگوی کف دو قلو کوچک در حوالی سطح ۶۱٫۷۷ ساخته شده است که این موضوع به تارگت ۶۶٫۵۳ برای خریداران اشاره دارد.

در چارت روزانه نیز پر واضح است که موج نزولی (۴) در سطح حمایت ۶۱٫۶۷ تکمیل شده است و هم اکنون خریداران در حال هدایت قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (۵) یعنی پنجمین موج از موج بزرگ تر C به سوی تارگت های اولیه ۶۵٫۳۴ و ۶۷٫۶۱ هستند که این موج بزرگ از سطح ۴۴٫۳۵ آغاز گردیده است.

در مجموع با استناد به دلایل تکنیکال و فاندامنتال برای امروز می توان انتظار پتانسیل رشد قیمت نفت برنت دریای شمال و ورود خریداران به بازار به ترتیب به سطوح ۶۵٫۴۰ و ۶۶٫۵۳ دلار در هر بشکه را داشت که این اهداف در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن