تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود مومنتوم و حرکت افزایشی کنونی در نزدیکی سطح مقاومت ۷۱۷۵ دلار در هر تن متوقف شود و ممکن است مدتی در نزدیکی این سطح مقاومت در نوسان باشد یا به سوی سطح حمایت ۷۰۹۱ کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت مس بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۷۳۱۲ به ۶۷۳۳ تشکیل شده است که توسط خط روند نزولی رسم شده این سطح ۷۱۷۵ را تبدیل به مقاومت مهم قیمت مس کرده است.

در چارت روزانه نیز پر واضح است که قیمت آن بعد از برخورد به سطح مقاومت ۷۳۴۴ به نرخهای پایین برگشت و اصلاح کرده است که این سطح محل برخورد قیمت خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد که از سطح ۵۴۴۹ آغاز شده است.

با وجود رالی شارپی قیمت مس از سطح ۶۷۳۳ (پایین ترین سطح ۹ فوریه ۲۰۱۸) در مورد اینکه این روند تکمیل شده باشد کمی شک و تردید وجود دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۲۳۳ خواهد بود که این سطح در چارت تایم فریم یک ساعته مس نشان داده شده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۲۲۰۱ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۲۲۲ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۲۲۹۰ به ۲۱۱۲ تشکیل شده اند. همانگونه که در نمودار آلومینیم آلیاژی مشخص است این روند در درون یک کانال نزولی شکل گرفته است که به حرکت اصلاحی بیشتر قیمت آن به سوی سطوح ۲۲۲۲ و ۲۲۴۸ اشاره دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی که در برخورد به سطح مقاومت ۲۲۰۱ اتفاق افتاده است صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده است که به احتمال زیاد در حوالی سطح ۲۱۶۷ دلار در هر تن مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از نزدیکی این سطح خریداران را وارد بازار خواهد کرد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن