تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۳۳۷ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۳۲۵ کاهش یابذ. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده اند که این موج از سطح ۱۳۰۶ شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی نزولی به خاطر برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۳۵۶ بوده است و در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت اونس طلا نتوانسته با قدرت خود را بالای سطح مقاومت ۱۳۵۳ تثبیت کند و این سطح مقاومت محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد.

از این رو برای امروز احتمال برگشت و اصلاح قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح حمایت ۱۳۲۵ وجود دارد و این در حالی است که خریداران تنها به شرط تثبیت کندل روزانه بالای سطوح مقاومت ۱۳۵۳ و ۱۳۵۶ وارد بازار خواهند شد در غیر این صورت همانطور که اشاره شد احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطح حمایت ۱۳۲۵ وجود دارد.

از منظر تحلیل فاندامنتال با افزایش ارزش دلار آمریکا در بازارها از پایین ترین سطوح ۳ ساله گذشته، قیمت جهانی اونس طلا برای سومین روز پیاپی با کاهش مواجه شده است و برای امروز در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۳۳۷ است. از نظر تحلیل بنیادی سرمایه گذاران در انتظار انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) هستند که فردا شب سرنخ های تازه ای از چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال بدست آورند. آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز ۸۲۴٫۵۴۳ تن اعلام شده است.

این هفته در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا ، شاخص فروش خانه های موجود آمریکا و سخنرانی چند تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا (باستیک، دادلی ، مستر و ویلیامز) خبر خاص دیگری منتشر نخواهد شد. بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اهمیت خاصی برای فعالان بازار طلا دارد و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد قیمت جهانی شاخص اونس طلا نیز واکنش نشان خواهد داد.

بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بازار بسیار علاقه مند است تا بداند بعد از سقوط بازار بورس سهام آمریکا که در اواخر ماه ژانویه شاهد بودیم در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟

روشن شدن این سوالات می تواند از نظر تحلیل بنیادی روند قیمت جهانی اونس طلا را بعد از انتشار فردا شب صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تا حدود زیادی مشخص کند. اگر در صورتجلسه فردا شب مشخص شود که بانک مرکزی آمریکا به روند افزایش نرخ بهره خود ادامه خواهد داد در این صورت، شاهد تقویت بیشتر دلار آمریکا و ادامه ی فشارهای نزولی بر قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح حمایت ۱۳۲۵ خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا