تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۳۶ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و الگوی کف دو قلو در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح مقاومت ۶۲٫۳۶ رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۶۶ به ۵۸٫۰۷ قرار داشت و هر چند هم اکنون مقداری به پایین این سطح اصلاح کرده است اما با توجه به کف دو قلو در حوالی سطح حمایت ۵۸٫۰۷ احتمال تثبیت کامل قیمت بالای سطح ۶۲٫۳۶ و سپس صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۳۸ وجود دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح ۶۱٫۳۵ و ۶۱٫۳۰ خواهد بود. بررسی نمودار روزانه نیز اشاره به روند افزایشی قیمت در موج (۵) دارد که در این موج می تواند دیر یا زود خود را تا حدود سطح ۶۷٫۲۷ یعنی تا خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج بزرگ تر افزایشی (C) برساند که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

از دیدگاه تحلیل بنیادی و فاندامنتال باید توجه داشت محدودیت تولید نفت اوپک و متحدانش که از ابتدای سال گذشته آغاز شده همچنان از بازار نفت حمایت می کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۶٫۵۳ را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۶۵ افزایش یابد و قیمت آن مسیر افزایش مجدد خود را در پیش بگیرد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۴۰ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۵٫۴۰ و ۶۶٫۵۳ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۱٫۲۸ به ۶۱٫۷۷ قرار گرفته اند و مقاومت بعدی بر روی سطح ۶۷٫۶۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود. الگوی کف دو قلو کوچک در حوالی سطح ۶۱٫۷۷ ساخته شده است که این موضوع به تارگت افزایشی ۶۶٫۵۳ برای خریداران اشاره دارد.

در چارت روزانه نیز پر واضح است که موج نزولی (۴) در سطح حمایت ۶۱٫۶۷ تکمیل شده است و هم اکنون خریداران در حال هدایت قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (۵) یعنی پنجمین موج از موج بزرگ تر C به سوی تارگت های اولیه ۶۵٫۳۴ و ۶۷٫۶۱ هستند که این موج بزرگ از سطح ۴۴٫۳۵ آغاز گردیده است.

در مجموع با استناد به دلایل تکنیکال و فاندامنتال برای امروز می توان انتظار پتانسیل رشد قیمت نفت برنت دریای شمال و ورود خریداران به بازار به ترتیب به سطوح ۶۶٫۵۳ و ۶۷٫۶۱ دلار در هر بشکه را داشت که این اهداف در چارت تایم فریم یک ساعته و روزانه پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن